2015. május 17., vasárnap

Almás-kókuszos szénhidrátcsökkentett sütemény vanília pudingvirágokkal


Muffinformában sütve
20-22 db süti készül.
Ez az almás-kókuszos sütemény nagy családi kedvenc, mert könnyen összeállítható, hamar megsül és főleg, isteni finom! Ma kipróbáltam a "paleosított", de legalábbis szénhidrátcsökkentett változatát, de, ha maradnál az eredeti receptnél, azt sem fogod megbánni!

Szóval,  az almás-kókuszos paleos süti vanília pudingvirágokkal...

Remegő kézzel szervíroztam a családnak a reformált családi receptet... Szabadkoztam, hogy hát így az eritrit, meg úgy a lisztkeverékarány, de mire befejeztem a mondatot, 1 tepsi muffin elfogyott. Besegített a 20 hónapos kisbabám is (2 muffin), meg a cukormániás nagylányom (6 muffinnál és 10 pudingvirágnál hagytam abba a számolást).

Jöjjön tehát a recept!

Hozzávalók:
  • 15 dkg kókuszzsír (eredetileg vaj v. margarin)
  • 12 dkg eritrit (az eredeti receptben egyébként 20 dkg cukor szerepel, és azzal szerintünk túl édes a sütemény)
  • 3 egész tojás
  • 10 dkg kókuszreszelék (az eredeti receptben 8 dkg szerepel, én ennyivel kevesebb lisztet tettem bele)
  • 13 dkg Szoó Judit Kilófaló lisztkeverékalap (zabpehelyliszt, vitális glutén, teljes kiőrlésű tönkölyliszt, zabkorpa, zabpehely), ehelyett szerintem zabpehelyliszt simán is használható, amúgy az eredeti receptben 15 dkg liszt szerepel
  • 2-3 db közepes alma hámozva, a nagy lyukú reszelőn reszelve (lehet körte is, vagy tök, vagy sárgarépa, vagy ami reszelhető)
  • 2 teáskanál szódabikarbóna
  • csipet só
  • tetszőleges fűszerek, pl. fahéj, szerecsendió, gyömbér, reszelt citromhéj (ami neked tetszik, én most fahéjat és reszelt citromhéjat használtam)
A teljes masszát 20 felé osztva számoltam ki a tápértéket, 55g/adag. 


Elkészítési mód:

1. Felverem a tojásokat egy csipet sóval, hozzáöntöm a zsíradékot és az eritritet.
2. Összekeverem a száraz hozzávalókat, a fűszereket is beleértve.
3. Összekeverem a reszelt gyümölcsöt a lisztes keverékkel, majd a tojásos keverékkel.
4. A muffinformás tepsibe belehelyezem a muffin papírt és pici merőkanállal belemerem a masszát. 20-22 muffint kapunk így. (Tortaformába is öntheted a tésztát, és, mivel elég kevés a süteményben a szénhidrát, akár tortalapokat is készíthetsz belőle.)
5. 190 Celsius fokos előmelegített sütőbe helyezem és kb. 35 percig sütöm.

Pudingrózsák:

Szeretem ezt az édességet valamilyen szósszal tálalni. Most azt találtam ki, hogy az eritrittel és mandulatejjel elkészített vaníliapudingot hideg vízzel kiöblített szilikonvirág-formákba öntöm, hűtőbe teszem. Miután a sütemény és a puding is kihűlt, a szilikon formát hideg vízzel meglocsolom, majd két finomságot együtt tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kipróbáltad? Továbbfejlesztetted? Eszedbe jutott egy másik ötlet erről? Oszd meg velünk és az olvasókkal! :)