2013. március 30., szombat

Kata szelet - Recept

A Kata szelet gyerekkorunk egyik kedvenc süteménye. Unokatestvéreimmel együtt örömmel nyaldostuk az ujjainkat egy-egy bevágott sütiszelet után.

2002, nagymamám halála, óta biztosan nem evett egyikünk sem Kata szeletet. Bevallom, én még egyszer sem készítettem el, sőt, sokáig a receptet sem találtam. De most, hogy kicsit tüzetesebben átnéztem Mama receptfüzeteit, HEURÉKA Kata szelet recept!

Mivel Húsvétkor nagy családi vendégség lesz nálunk, meglepinek megsütöm a Kata szeletet. Remélem, unokatesóimnak legalább annyira ízlik majd az én kreálmányom, mint anno Mamáé.

Ha van kedved, süsd meg Te is! Íme a recept:

Kata szelet

A lapokhoz:
  • 50 dkg liszt
  • 15 dkg zsír
  • 15 dkg porcukor
  • 1 cs. sütőpor
  • 3 db tojássárgája
  • tejföl
Ezután:

Ezeket összegyúrjuk, 3 részre bontjuk, kinyújtjuk és 3 lapot készítünk belőle.
Ha kisült, 1 lapot összetörünk és tejben megáztatjuk. Az eláztatott tésztához hozzádunk 2 kanál barack lekvárt, 2 kanál kakaót és 1/2 dl rumot.

10 dkg vajat kikeverünk 20 dkg porcukorral, majd a masszát összekeverjük az eláztatott tésztával. Az így kapott krémet a 2 másik lap közé tesszük.

A Kata szelet teteje:

3 tojás fehérjéből és 25 dkg porcukorból gőz felett kemény habot verünk és rákenjük a tészta tetejére. Étcsokit reszeljünk a tetejére.

Még egy kis segítség: http://www.nosalty.hu/recept/kata-szelet

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kipróbáltad? Továbbfejlesztetted? Eszedbe jutott egy másik ötlet erről? Oszd meg velünk és az olvasókkal! :)